رهیافت فرهنگ

صــــابر اکبــــری خضـــری

رهیافت فرهنگ

صــــابر اکبــــری خضـــری

رهیافت فرهنگ

* صابر اکبری خضری
* مدرس علوم اجتماعی در دانشگاه؛ پژوهشگر فرهنگ و حکم‎رانی فرهنگی
* دکتری مردم شناسی دانشگاه تهران
* کارشناسی ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات / گرایش سیاست گذاری فرهنگی / دانشگاه امام صادق (ع)
* اینجا: جستارها، مقالات، یادداشت ها، روایت ها و خرده روایت های من از زندگی
* سایر فعالیت های من در فجازی: https://zil.ink/mosafer.rezvan

طبقه بندی موضوعی

طنز روزگار :)

شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۰۲ ق.ظ

از طنز زمانه این که در روزهایی که مثل سگ* درگیر پایان نامه و بحبوحه کارهای اداری و مسائل دیگرم، در حالی که شب قبلش ساعت 3 بامداد خوابیده بودم و ساعت 6 برای نماز بیدار شدم، به ناگاه موضوع گیاه خواری و فهم و نقد و تحلیل آن رفت توی کله ام و ذهنم را درگیر کرد، البته بی مقدمه نبود، چون روز قبلش چند تا از پیج های گیاه خواران را بالا و پایین می کردم. از رخت خواب بلند شدم، پای لپ تاپ نشستم و حدود 3 ساعت بِکوب ** نوشتم. هم اتاقی های از همه جا بی خبر که برای نماز یا رفتن سر کار بیدار می شدند، هاج و واج نگاه می کردند و می رفتند. حالا که ساعت 9 است، خدا را شکر شاکله اصلی متن را نوشتم و اماده می شوم تا دوباره برای دو سه ساعتی ان شا الله به خواب بروم. این است زندگی من. به قول بزرگواری زیبا نیست؟! به نظرم متن خیلی خوبی شد. و من الله التوفیق

* پیشتر عرض کردم که مثل سگ توهین نیست، کنایه از شدید و زیاد بودن چیزی است.

** بکوب یعنی با سرعت زیاد و بدون وقفه، همان نان استاپ فرنگی ها. 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۳
صابر اکبری خضری

نظرات  (۱)

این حجم از فعالیت مفید زیاد نیست؟

دست شما بر سر ما آبلوموف‌های همیشه در استراحت. 

پاسخ:
نه والا استثنا این طوری شد برای همین ثبت کردم... دو سه باری در کل تجربه این رو دارم که وقتی عمیقا با یک موضوع درگیر میشم بعد یهو میبینی وقت نوشتنشه، یعنی دست خود ادم نیست، جسارتا مثل وضع حمل می مونه، یه چند مدتی که تو شکمت یا تو قلبت یا تو ذهنت یک موضوعی خیلی جدی می مونه و پرورش پیدا می کنه، بعد یهو وقت بیرون اومدنش میشه، ممکنه هر ساعتی و یا هر جایی اتفاق بیفته، خیلی اجازه نمی گیره از آدم، حالا برای من در اون ساعت اتفاق افتاد وگرنه منم از اونایی که فکر می کنین نیستم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">