رهیافت فرهنگ

صــــابر اکبــــری خضـــری

رهیافت فرهنگ

صــــابر اکبــــری خضـــری

رهیافت فرهنگ

* صابر اکبری خضری
* مدرس علوم اجتماعی در دانشگاه؛ پژوهشگر فرهنگ و حکم‎رانی فرهنگی
* دکتری مردم شناسی دانشگاه تهران
* کارشناسی ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات / گرایش سیاست گذاری فرهنگی / دانشگاه امام صادق (ع)
* اینجا: جستارها، مقالات، یادداشت ها، روایت ها و خرده روایت های من از زندگی
* سایر فعالیت های من در فجازی: https://zil.ink/mosafer.rezvan

طبقه بندی موضوعی

چند پیشنهاد به باری تعالی

يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸ ق.ظ

اگرچه حضرت باریتعالی در زمینه خداوندگاری نظیر نداشته و الحق و الانصاف بی نظیر عمل می کند، اما با توجه به این که تجربه زیست بنده وار در میان انسان ها را ندرند، چند پیشنهاد ساده که حاصل بیش از ربع قرن زندگی در این کره خاکی است را به ایشان معروض می دارم:

1- در باب میوه های بهشتی

اگرچه در نظر گرفتن میوه هایی نظیر انار به عنوان میوه بهشتی حقیقتا نشان از شناخت دقیق تشکیلات الهی از ذائقه مومنین و انسان ها داشته و جای تشکر فراون دارد، اما به نظر می رسد پیرامون برخی موارد دیگر نظیر زیتون(1)، انجیر و انگور لازم است تا بازنگری های جدی انجام شود، اگر چه این میوه ها نیز دلپذیر بوده و تعدادی خواهان نیز دارند، اما از حق نگذریم می شد جایگزین های بهتری ذکر کرد؛ مثلا چرا واقعا توت فرنگی را نگفتید؟ یا همین پرتقال خودمان. بنابرین پیشنهاد می کنم به فهرست میوه های بهشتی، دست کم پرتقال، توت فرنگی، هلو و تیل مگسی(2) را هم اضافه کنید.

2- در باب فصل ها و زمان

حضرت باریتعالی، چنانچه خود مستحضرید در حال حاضر نظام تغییر فصل در اکثر نقاط زمین هر سه ماه یک بار می باشد، این ساختار زمان بندی باعث می شود به عنوان مثال بعد از گذشت دو سه هفته از تابستان، گرما دیگر دلمان را بزند و کلافه مان کند و زود آرزو کنیم کی زمستان می شود؟! بنابرین از دو ماه باقی مانده تابستان لذتی زیادی نمی بریم. در این راستا پیشنهاد می شود زمان بندی تغییر فصول را به هفته تغییر دهید، به نظرم واقعا زیبا می شود! (3) بدین ترتیب در هر ماه، یک هفته بهار، یک هفته تابستان، یک هفته پاییز و یک هفته زمستان خواهیم داشت، واقعا فوق العاده است! یک هفته برف و سرما و تعطیلی داریم، دلمان را هم نمی زند، زود دوباره تابستان می شود، تی شرت می پوشیم و بیرون شهر می رویم، هنوز از گرما کلافه نشده ایم پاییز می آید با برگ های رنگارنگ! به به!

3- در باب طهارت

این مورد را خیلی مختصر عرض می کنم، به نظرم کلا غسل خیلی دردسر دارد، مگر همین وضو چهش است؟! پیشنهاد می شود با توجه به عمر محدود آدمی و صدالبته کالیبر فراخ اکثر انسان ها، با هدف صرفه جویی در مصرف آب و در راستای استفاده بهینه از وقت، کلا غسل را ملغی کرده و در همه موارد لزوم و وجوب آن، وضو را شرط کنیم، هم دردسرش کمتر است، هم آب کم مصرف می شود و هم فواید دیگر.
* با توجه به احتمال دزدیده شدن ایده ها توسط برخی ملائک، فعلا از ذکر سایر ایده ها و پیشنهادات ناب خود، اجتناب کرده و به حضرت باریتعالی عرض می کنم چنانچه موارد پیشین توجهشان را جلب نموده و به آنها ترتیب اثر دادند، می توانند این حقیر را -با توجه به سوابق درخشان در قامت مشاوره مسئولین ارشد لشکری و کشوری- به عنوان دستیار ویژه خود منسوب نمایند و اینجانب نیز متعهد می شوم تا لحظه پایانی عمری که خودشان صلاح بدانند، نهایت کوشش خود را در جهت ارائه ایده های برتر مبذول داشته و از هیچ تلاشی دریغ ننمایم.

با سپاس فراوان

(1) خب خودتان حق بدهید که وقتی با کلی ذوق بنده ای بپرسد در آن بهشت برین موعود، با چه میوه ای پذیرایی می شویم؟ جواب بشنوند «زیتون!» آخر زیتون؟! مگر رودبار است؟! (امیدوارم حداقل هسته هایش را داده باشید ملائکه از قبل درآورده باشند.)

(2) تیل مگسی میوه ای مشهدی بهشتی است، به هر حال با توجه به این که ارض طوس، قطعه ای از بهشت معرفی شده، به نظرم قرار دادن تیل مگسی در این فهرست کار عاقلانه ای است، مضاف بر این که حتما باید در بهشت، نشانه ای از ما خراسانی ها باشد به هر حال.

(3) این پیشنهاد را خواهش می کنم جدی بگیرید. احیانا اگر لازم شده بنده جهت ارائه پروپوزال تفصیلی طرح پیشنهادی در خدمت هستم، ان شا خودتان!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۲
صابر اکبری خضری

نظرات  (۲)

اینجا هم مجددا عرض میکنم که به بهشت نمی‌آیم اگر زیتون پرورده انجا نباشد

پاسخ:
اگر زیتون پرورده در جهنم باشه چی؟!
۲۲ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۵۷ زری シ‌‌‌

فصول ماه به ماه هم باشه راضیم 😂😂😂

پاسخ:
سلام به خواننده همیشگی همه مطالب همه وبلاگ های جهان!
بسیار عالی! منتقل می کنم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">